Att slå med lie går ganska långsamt

Efter lite för många misslyckanden när det gäller långsamheten, måste jag konstatera att det faktiskt går framåt.

Att slå med lie måste någonstans betraktas som att gå den långsammare vägen.

Precis som det så ofta är med långsamhet är det ett helt överlägset sätt att få bort saker som växt sig för långa. Om jag slår med lie, finns det en reell chans att det blir en äng över tid. Av någon anledning trivs växterna bättre med att bli avskurna, än att bli avslitna av en plasttråd. Allt blir vackrare oxh bättre över tid, för att jag tar mig lite mer tid nu.

Hur som, det var skönt och lugnande att slå lite med lie, tid att tänka lite grann.

Jag inser att jag ägnat lite för lite utrymme åt att försöka förklara vad det är jag försöker åstadkomma med min nya misslyckade långsamhet.

För mig är det lite samma sak som katten säger i Alice i underlandet, när den ska hjälpa henne att välja en av de tre dörrarna.

”Om du inte vet vart du ska spelar det ingen roll vilken dörr du väljer”

Allt för ofta går det för fort. Problem dyker upp hela tiden och måste lösas, situationer måste hanteras, saker måste fixas.

Jag måste välja rätt dörr ganska ofta, och jag gör mitt bästa för att välja rätt.

Tyvärr går det alltsomoftast för fort. Jag hinner inte med att fundera över vart jag är på väg, jag har fullt upp med att bara välja dörr.

Livet springer på, och jag hinner bara reagera, inte planera eller tänka.

Det är möjligt att denna förklaring av fenomenet skapade mer förvirring än klarhet, men jag är helt övertygad om att det går för fort just nu.

I alla fall jag behöver ta mig mer tid att tänka.

Ta ut rätt riktning innan jag ger mig på att lösa det som ligger direkt framför mig.

För som sagt, om jag inte vet vart jag är på väg, spelar det ju ingen roll jag väljer.

Långsamheten är vägen. Målet är fortfarande höljt i dunkel, men jag jobbar mot det.

Kommentera

