Bloggandet och sökandet – Dags att förenkla

Ibland går det lite för fort.

Jag har tänkt lite på det här med mitt bloggande och kommit fram till att jag saknar skrivandet. Det behöver inte vara så fantastiskt mycket, men eftersom jag djupt i hjärtat älskar att berätta små historier passar det här formatet mig så väl.

Ambitionen är därför att börja blogga igen. Dock inte här. Jag vill fortfarande skriva om långsamheten, för jag söker efter den och den är förvånansvärt undflyende.

Däremot var det förhastat att starta upp en helt ny blogg där när vi satt och njöt av pura vida i Costa Rica. Jag tänker mig att mitt nya sökande efter långsamheten mycket väl kan inrymmas under min gamla blogg om enkelheten. Det blir bara spretigt att hålla på och bygga upp nya bloggar hela tiden.

Min tanke är att migrera de få inläggen här till den gamla bloggen, vi får dock se exakt när det händer. Man skulle kunna se det som att det här är ett sätt att jobba vidare med långsamheten, har det gått för snabbt kan man behöva rätta upp förhastade saker i efterhand.

Så det blir kanske lite bloggande. Men som sagt, åter under den gamla rubriken.

Jag tror det blir en förenkling.

Kommentera

